Kära användare,
Först och främst, tack för att du valde våra produkter. Vi har ett kvalitetskontrollteam som ansvarar för att testa de beställda produkterna innan de skickas för att säkerställa säkerhet och kvalitet. Du kan känna dig trygg att göra ditt köp. För att stärka din shoppingförtroende, vänligen läs igenom följande innehåll noggrant innan du genomför ditt köp. Genom att lägga en beställning godkänner du vår returpolicy.

Den standardiserade returpolicyn gäller endast för produkter som du köper från swedenbatteri.se.

En RMA (Return Merchandise Authorization) -nummer krävs för alla returer. Klicka här för att skicka in en begäran om RMA-formulär.

Tips: Vänligen läs följande regler och försiktighetsåtgärder noggrant för att undvika onödiga förseningar och problem med din retur och ersättning.

1Garantiperiod

30-dagars pengarna tillbaka-garanti

Du kan begära en retur för återbetalning inom 30 dagar (inklusive) från leveransdatum. Den returnerade produkten måste uppfylla följande villkor: intakt utseende, komplett produktförpackning och tillbehör, inget skadat av mänskliga fel, ej påverkad sekundär försäljning.

30-dagars ersättningsgaranti

Du kan begära en retur för ersättning inom 30 dagar (inklusive) från leveransdatum. Var vänlig tillhandahåll positiv bevis på produktproblem (bild eller video). Du kan ansöka om en gratis ersättning av samma modell/specifikation eller underhållstjänst. Om denna period överskrids, kan det genomföras i enlighet med vår garantipolicy.

2Return Procedures (Återgångsprocedurer)

① Skicka in RMA-ansökan → ② Kundtjänstkontroll → ③ Returnera produkten → ④ Återbetalning/ersättning

Vi beklagar om du måste skicka in en RMA (Return Merchandise Authorization)-begäran. För att hjälpa dig att smidigt avsluta en retur/ersättning/återbetalning, vänligen läs igenom följande policys noggrant i förväg.

30-dagars pengarna tillbaka-garanti

Om du behöver returnera produkten på grund av felaktigt köp eller personliga skäl, vänligen skicka in en RMA inom 30 dagar från det ursprungliga leveransdatumet. De returnerade varorna måste ha intakta etiketter, komplett förpackning, vara oanvända och obefläckade.

Observera: Om du begär en återbetalning på grund av batteriproblem, vänligen kontakta kundtjänst för att lämna en beskrivning av problemet (foto eller videofil).

30-dagars ersättningsgaranti

Om det finns något problem med produkten inom 30 dagar (inklusive) från leveransdatumet, vänligen kontakta vår kundtjänst och lämna positivt bevis på problemet (bild eller video) enligt instruktionerna.

Försiktighetsåtgärder (vänligen läs noggrant)

1Återgångsprocedurer

Skicka in en RMA-ansökan: För att returnera eller byta ut en produkt krävs en RMA-nummer. För att returnera en produkt måste du erhålla ett RMA-nummer inom den tillämpliga returperioden för produkten (beskrivet ovan). Utan föregående auktorisation och ett RMA-nummer accepterar vi inte returer.

Kundtjänstkontroll: När vår kundtjänst för efterförsäljning godkänner din RMA-begäran skickar vi RMA-numret till din e-postadress. Var vänlig framträdande visa/skriv RMA-numret på utsidan av fraktpaketet.

Returnera produkten: RMA-numret är giltigt i 30 dagar från utfärdandet, under vilken tid de returnerade produkterna måste tas emot av oss. Vänligen ge oss relevant budfirma (posttjänst föredras) och spårningsinformation när du skickar det, så att vi kan spåra ditt returpaket.

Återbetalning/ersättning/underhåll: Vid mottagande av det returnerade paketet kommer vår RMA-avdelning att kontrollera den returnerade varan och genomföra nästa steg.

Observera:

Ansökan om "30-dagars pengarna tillbaka-garanti": I allmänhet är återbetalningsprocessen klar inom 3-5 arbetsdagar, men den specifika ankomsttiden beror på Paypals behandlingstid och den korresponderande bankpolitiken.

Ansökan om "30-dagars ersättningsgaranti": För produkter som är berättigade för returnering för ersättning kan produkten endast returneras för en ersättning av samma artikel. Vi schemalägger om en ny inom 2-7 arbetsdagar efter att vi har tagit emot varorna. Vi tillåter inte byten eller returer för ersättningar av olika artiklar. Om du vill få en annan artikel måste du returnera den ursprungliga artikeln för återbetalning enligt returpolicyn och sedan köpa den artikel du vill ha istället för den ursprungliga artikeln.

Om artikeln returneras i ett otillfredsställande skick förbehåller sig swedenbatteri.se rätten att vägra återbetalning/ersättning.

2Om fraktkostnad

Icke-defekta produkter

(1) Ej skickade

Om du ångrar dig efter att ha gjort ett köp, vänligen kontakta vår kundtjänst omedelbart (inom 2 timmar efter betalning). Så länge paketet inte har skickats kan vi avbryta din beställning och göra en full återbetalning.

(2) Skickade

Kunden ansvarar för fraktkostnaden (ursprunglig frakt och returfrakt) och kommer att debiteras en restockningsavgift på 10%, om inte det ursprungliga paketet är felaktigt, saknas, defekt eller skadat under frakten.

Om du får en felaktig/delvis produkt på grund av vårt misstag, ansök om RMA eller kontakta vår kundtjänst. Vi kommer att vara ansvariga för returfrakt/omleveransfrakt. För fel produkt kommer vi att erbjuda en gratis ersättning eller full återbetalning efter att ha tagit emot returen.

Tips:Om din beställning skickas till det inhemska området och returneras på grund av försenad hämtning eller felaktig adress kommer vi att debitera en restockningsavgift på 10% och en andra omleveransavgift.

Litiumbatterier är känsliga produkter. Om din beställning skickas till en utländsk adress och stöter på något fall som försenad hämtning, felaktig adress eller avslag kommer den att returneras direkt till den internationella överföringsstationen för destruktion istället för vårt lager. I det här fallet kan du endast få 50% av föremålets köppris. Om du fortfarande behöver batteriet, vänligen kontakta vår kundtjänst och betala 30% av beställningspriset som en avgift för omleverans. Därför rekommenderar vi att du fyller i den korrekta leveransadressen noggrant vid utcheckningen, inklusive fullständigt namn och telefonnummer (helst en giltig fysisk adress, inte en postbox, PM# eller brevlådeadress). Efter leverans, vänligen följ upp paketet.

Defekta produkter

(1) Inom 30 dagar från leveransdatumet (inklusive)

Dina ursprungliga fraktkostnader betalas för de tjänster som tillhandahålls av och till den ursprungliga transportören och återbetalas inte om din artikel returneras. Men vi kommer att vara ansvariga för returfraktkostnaden. Batteripriset kan återbetalas i sin helhet när DOA/produkten med defekt utseende och skadad frakt returneras. Om du vill byta ut kommer vi inte att ta ut någon restockningsavgift eller en andra leveransavgift.

(2) Inom ett år från inköpsdatumet

Alla våra produkter omfattas av ett års garanti. Om det uppstår ett problem med produktkvaliteten under denna period kan du få en gratis reparationservice enligt vår garantipolicy. Om produkten inte fungerar korrekt, kontakta vår kundtjänst först för att lösa ditt problem.

Tips:

Om du inte får ett RMA-nummer, returnera inte varorna direkt till oss. Det är svårt för oss att hitta din transaktionshistorik, vilket kan leda till en fördröjd ersättnings-/återbetalningsprocess eller till och med avslag.

Defekta produkter måste returneras inom 30 dagar från utfärdandet av RMA. Annars kommer 30-dagars pengarna-tillbaka-garanti att vara ogiltig.

3Ytterligare villkor

Ursprungliga fraktkostnader

Din ursprungliga fraktkostnad kommer inte att återbetalas. Din ursprungliga fraktkostnad betalas för tjänsterna som tillhandahålls av den ursprungliga transportören och kommer inte att återbetalas om din artikel returneras.

Vägra leverans

Vi rekommenderar inte att du vägrar leverans. När varorna vägras kommer vi att återbetala högst hälften av priset. Skicka in RMA i tid efter att ha tagit emot varorna för att få RMA-numret och returnera det. Då kan du få en full återbetalning av batteripriset.

Ingen återbetalning utan retur

Vi kommer att ha rätt att vägra återbetalning av vilken anledning som helst innan vi tar emot returen.